torstai 11. kesäkuuta 2015

6.6.015

Lauantaina me tanssittiin häitä <3 Nummijärven pienessä ihanassa kirkossa kuuluvasti sanoimme TAHARON :) hääjuhulia vietettiin sitten salakarissa kaikkien rakkaiden kanssa yömyöhään juhlien ja tanssien. Oli ihana päivä :D

Yöllä meidän tultua omaan kotiin ja ennen nukkumaan alkamista kysin T:ltä joko voi huomenlahjat antaa? T. meinas no onhan tää jo huomista et eiköhän se nyt sitten oo ihan ok. :) mää olin ite käyny buduar kuvissa ja niistä meinasin seinäkalenterin teettää,  T sais ite sitten päättää mistä kuvista koska niitä on tosi paljon. hämmästys olikin suuri et miten ja missä välissä olin ne kerennyt käydä otattaan :D ja kuulemma mieleisiä kuvia olikin :D

Kuvat katottuaan oli mun vuoro saada lahja. Se oli kirjekuori ja sielä oli 1 paperi. Mä ehdin jo ajatella et se on joku loma tms. paperin avattuani hetken ehdin miettiä et häh?! Rinna mä sanoin, hetihän mä sen tunnistin. T. sano et se on sun. Mä en ollu uskoa korviani, ja täytyy myöntää et vieläkin se on hieman hankalaa... :D Rinna ei oo vielä tullu kotiin, se tulee sunnuntaina ku sen pitää olla seuraneitinä hetki siskollensa joka saa uuden kaverin sunnuntaina. Mä oon jo käyny sielä sen kengittämäsä ku kenkä oli pudonnu ja ajamassa ja siltikki tuntuu et vaan hoitamassa Ikin ollessa lomalla :D ehkäpä se siittä sitten sisäistyy ku kotia muuttaa et piru vie se todellakin on MUN :D :D

Jotenka meillä on lauma taas kasvanu :D

Varsinkin kun 16.5 Huti varso Jormasta pirteän pienen ori pojan "Otto". Tämä väritykseltään melkein äiteensä kopio on reipas nuori mies :D varsominen meni hyvin mutta sitten Huti sai kohtutulehduksen vaika jälkeiset tuli aika nopeesti. niissä vain sattu olemaan 5 pienen pientä reikää. seuraavana aamuna ku menin talliin huomasin ettei kaikki oo kunnos. mittäsin kuumeen ja sen ollessa 39,5 soitin heti ell:n joka tulikin nopeasti. Huti sai kipulääkkeet, antibiootit yms, huuhdeltiin kohtu ja sovittiin et illalla hoidetaan lisää. Sainkin sit sovittua et mennään Hutin kanssa Lehtoseen missä on pakkopilttuuja kaikki paljon helpompaa hoitaa. Sielä Olli laitto reilusti sulffaa suoraan suoneen koska Huti ei ollu suostunu syömään mitään, lisää kipulääkettä ja tutki kohdun ultralla. Mitään varsinaista vikaa ei löytyny. Tamma alko vaan olee jo aikas kuiva ja varsasta alko olla huoli jos maito loppuu ku ruoka tai mikään vesi ei kelvannu ollenkaan.

seuraavana aamuna 4 jälkeen ku nousin Hutia kattomaan mietin mitä hittoa sille vielä vois tehdä. Juonu se ei ollu ja se olis nyt elin tärkeetä. Vielä soitin ell. saman joka oli edellis aamuna käyny Hutia hoitamassa ja sen kanssa sovitiin et letkutetaan vielä vettä mahaan ettei tamma aivan kuivu. Samalla Huti sai taas kaikki lääkkeet suorana suoneen eikä tarvinnut tania suun kautta annettavien lääkkeiden kanssa. 7:lta mä lähdin töihin ja T jäi odottamaan että agri aukeaa ja saa haettua sieltä tammanmaidon vastiketta Ottolle.

Töissä oloo olikin karmeaa!!
Soitin sit pomolle josko voisin vaihtaa paikkaa että pääsisin käymään edes päivällä hoitamassa varsaa ja tammaa. Ihana ihana emäntä talossa sitten suostui siihen että mä saan pitää 2 vuosiloma päivää ja sitten jatkan heillä koko viikon loppuun. Mä aloin ite olla jo ihan lopussa ja ku töistä pääsin soitin heti Tuomakselle mikä on tilanne. Tuomas sanoi et luulee Hutin juoneen vähän koska saavi oli vajaaa ja se oli täyteen asti illalla laitettu. Oli vieny tamman ja varsan pihalle ja pikkusen Huti oli napsinu vihreää... Siin pääs iso helpotuksen itku, tuntu et kyllä me ehkä sittenkin tästä selvitään... ja niin selvittiinkin!! pari päivää meni et jännitettiin paskan tuloa ja seurasin haukan lailla Hutia ja varsaa mut ruokahalu palas ja varsa ei enää huolinu vastiketta. Äitiltä tulee niin hyvin maitoa :D :D :D Mahtavaa!!

Nyt ne on laitumella Pirkon kanssa ja voivat paksusti kummatkin. Täytyykin ottaa taas kuvia ku se on vielä pieni ja sievä :D :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti